Vanilla is the new black

Ik luister al een hele tijd naar The knitmore girls podcast . Vroeger liet ik hun woorden over sokken breien wat passeren maar sinds de mic...

Ik luister al een hele tijd naar The knitmore girls podcast. Vroeger liet ik hun woorden over sokken breien wat passeren maar sinds de microbe me zelf te pakken heeft, let ik wat meer op. Zo hoorde ik al verschillende keren het patroon van Anneh Fletcher Vanilla is the new black passeren en telkens in heel lovende bewoordingen. Ik koos voor de top-down versie.  
Ik zette 64 steken op en gebruik 2 mm naalden. Ik koos voor Old Maiden Aunt Yarn, omdat ik lid was van haar Experimental Club en dus zes strengen sokkenwol mocht ontvangen over een periode van drie maanden in haar kleuren. Iets meer gedurfd dan anders, omschreef ze het zelf en op een enkele uitzondering*  na ben ik eigenlijk heel enthousiast. Vanilla sokken lijken dan perfect om de kleuren te laten uitkomen. Ik twijfelde even of de hiel wel voldoende duidelijk zou zijn. Ik weet niet of je het ziet op de foto maar je start de meerderingen in het midden van de achterkant van het been en je wisselt averechts en rechts af zodat je lijnen krijgt. Een mooi detail vind ik en dus wou ik het niet laten verloren gaan in de kleuren, maar het is perfect gelukt, al zeg ik het zelf.

Ik wilde een andere hiel eens proberen omdat ik tijdens EYF een workshop over hielen ga volgen bij Clare Devine. Ik vermoed dat deze ook wel ter sprake gaat komen en ik wil

Voor wie zich zorgen maakt dat ik bij één sok blijf steken, ik gebruik de workshop bij Wooly Wormhead als mijn excuus. Ik heb al een tweede winter rose opgezet. Dus ik denk wel dat het goed komt, zeker aangezien beide sokken zo geweldig zitten.


*Geel lijkt nog steeds niet mijn kleur, maar misschien wel voor sokken.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ken je de sweet tomato heel?
    Is op dit ogenblik mijn favoriet. Breit heel vlot en geeft een mooi resultaat.
    Op you tube staan filmpjes.

    BeantwoordenVerwijderen