Handwerkbeurs in Gent

De Nederlandse organisatie van de Handwerkbeurs besloot om voor het eerst ook een dergelijke beurs in Belgiƫ te organiseren. In Gent, ja, d...

De Nederlandse organisatie van de Handwerkbeurs besloot om voor het eerst ook een dergelijke beurs in BelgiĆ« te organiseren. In Gent, ja, daar moest ik bij zijn. Ik wist niet goed wat ik kon verwachten en ik had ook niet echt mijn huiswerk gedaan. Ik had hier en daar op instagram wel gezien wie kwam maar dat waren maar een handvol winkels die ik volg. 
 De smaak van onze noorderburen en onze smaak durft nog al eens verschillen. En hoewel ik wel bewondering heb voor die stoeltjes, ik voel me niet echt aangetrokken tot het idee dat ik ze zelf zou maken. Of woefies haken...

 Gelukkig waren er ook ontdekkingen die me wel heel hard aanspraken. Zoals deze mooie handgeverfde wol....

 De stand van Haggis en Tweed, een Gentse webshop waar ik mijn voorraad Jamieson & Smith wat aanvulde met kleurtjes
Bij De Roopoorte liet ik me verleiden door het boek van Bristol Ivy, al had ik natuurlijk ook de lokroep van deze schoonheden om te weerstaan. Het is ook leuk om het aanbod eens in het echt te zien.

Holst Garn is geen onbekende, maar de kleuren blijven gewoon tot de verbeelding spreken en geloof me deze foto doet hun stand absoluut geen eer aan.  

 Weldraad ken ik van mijn bezoek aan Amsterdam en ik had ze dus op voorhand aangeduid als zeker te bezoeken. Ze hadden een mooie korting op Shetland van BC Garn en ik kon er niet aan weerstaan. Ik zal het al maar toegeven.

Verder waren Cross & Woods me niet geheel onbekend, maar het is altijd fijn om even een praatje te slaan. Ze hadden De Rerum Natura en Tuku Wool bij. En ze gaan volgend jaar ook naar EYF, gewoon als toerist. 

 By Night Dyes is een Brusselse die wol verf en ongelooflijk mooie projecttassen verkocht. Ze staat binnenkort ook op een kerstmarkt in Brussel. Dus iets om in de gaten te houden.
 En natuurlijk was er ook Julija uit Antwerpen waar ik toevallig nog maar onlangs langs was geweest.

 Helemaal op het einde van de zaal wemelde het van de kleuren, dat kon alleen maar Bart & Francis uit Kortrijk zijn. Ze brengen een hele waaier aan soorten wol in diverse kleuren en je kan ze regelmatig bezoeken bij hen thuis. Ik merkte via Instagram dat Isabell Kraemer met Ć©Ć©n van hun glitterdraadjes een trui aan het breien is, toevallig een patroon waar ik al langer mijn oog op heb laten vallen.

De Handwerkbeurs was er niet enkel voor breiers en hakers, er waren ook standen met stof, voornamelijk om te quilten. Het Belgische publiek blijkt nogal traditioneel te zijn, sommige opmerkingen vond ik eigenlijk wat onbeleefd soms, maar ik ben blij dat er al een datum voor volgend jaar is, opnieuw het weekend van 11/11. Ik kijk er alvast naar uit, want het is toch altijd wel wat leuker om eerst eens te voelen dan om je mandje op de webwinkel te vullen.

You Might Also Like

0 reacties