WIPWednesday - breathing space

Ik haalde een WIP van uit zijn mandje. Het opwinden van de laatste donkere streng had ik te lang uitgesteld en met het naderen van septem...


Ik haalde een WIP van uit zijn mandje. Het opwinden van de laatste donkere streng had ik te lang uitgesteld en met het naderen van september wou ik toch weer verder breien. Eind september ga ik namelijk naar Berlin Knits en volg ik een workshop bij de ontwerpster van deze trui: Veera Välimäki. 

Breathing space komt uit de Interpretations collectie die ze samen met Joji Locatelli heeft. Elk jaar kiezen ze zes woorden, waarbij ze elk een patroon ontwerpen. Breathing space komt uit het derde boek en ze zijn ondertussen aan het vijfde boek bezig.

De trui heeft een opvallend strepenpatroon omdat de strepen ook diagonaal lopen. Het is niet evident om kleuren te kiezen, want ergens is het wel tof dat de kleuren sterk contrasteren, terwijl anderzijds ik ook wel wou dat ze in mijn kleerkast passen. Ik koos voor twee tinten blauw, misschien een beetje braaf, maar ik zie het zo met een jeans. Het lichte blauw is leaden in tough sock van the uncommon thread, dat ik kocht toen Loop London een actie had waarbij ze geld doneerden voor een organisatie ter ondersteuning van democratie en verdediging van de rechten in de VS. Het donkerblauw is black bird in de superwash merino van Old maiden Aunt, dat ik meebracht uit Edinburgh Yarn festival.

Het leuke is dat deze trui zich perfect leent om iets specialere wol te gebruiken, voor de strepen zal ik twee strengen nodig hebben, bijvoorbeeld. Wat evenveel is al voor een grote sjaal. Momenteel ben ik druk bezig met de mouwen en het moet gezegd, strepen zorgen ervoor dat het vooruitgaat. Nog één rij en ik wissel van kleur, of wacht nog één rij en deze streep is ook al gedaan...

You Might Also Like

1 reacties

  1. Beter 'braaf' dan een trui die je niet graag draagt, toch ? Het ziet er alvast prachtig uit. En een workshop bij Veera Välimäki, wat gaaf !

    BeantwoordenVerwijderen