Utu

Het derde nummer van Laine magazine wordt binnenkort verwacht en ik haastte me om de Utu cardigan uit het tweede nummer af te werken. De c...

Het derde nummer van Laine magazine wordt binnenkort verwacht en ik haastte me om de Utu cardigan uit het tweede nummer af te werken.

De cardigan heeft drie kwart mouwen met een blaadje boven de boord. Normaal ben ik nogal geneigd om drie kwart mouwen te verlengen, maar deze keer volgde ik braaf het patroon.




Het was nog even kiezen tussen knoopjes en ik koos voor knoopjes met een bloemetje, dat leek me goed te staan bij de blaadjes. Ik had nog knoopjes in dezelfde kleur rood met een mooi lijnenspel, maar deze hou ik voor een andere keer op een meer neutrale achtergrond ofzo.


Utu heb ik gebreid in Edencottage yarn, askham 4ply. Ik kocht de wol toen ze de kleur niet meer zouden produceren, zonde, want dat crabapple is echt heel mooi van kleur. Ik sleurde mijn breiwerk heel de zomer overal mee naar toe en maakte mij van tijd tot tijd wat zorgen over steken die er wat minder regelmatig uitzagen. Toen ik de mouwen in een kleinere naald breide bleek dit de reden te zijn van minder onregelmatige steken. Zo zie je maar dat een extra stekenproef geen kwaad kan. Maar het blocken heeft veel geholpen en gelukkig is er ook niet te veel van de rode kleur verloren gegaan.

Deze cardigan wordt een voltreffer in mijn kleerkast dit najaar. Ik hou van de rode kleur en kan die met van alles combineren.

You Might Also Like

0 reacties