Bulgur-linzensalade

Ik weet niet, salade dat leek me zo altijd iets voor de zomer. Maar ik was duidelijk verkeerd. Ook deze salade uit mijn box was lekker en ga...

Ik weet niet, salade dat leek me zo altijd iets voor de zomer. Maar ik was duidelijk verkeerd. Ook deze salade uit mijn box was lekker en gaat hier nog herhaald worden. Niet meteen light, zeggen ze zelf en dus raden ze aan wat minder avocado en minder blauwe kaas te gebruiken als je op je calorieën let.
Little gem kende ik niet, maar was een klein kropje sla, ik denk dat je het perfect door een andere soort kan vervangen, maar dan één van de knapperige soorten, genre ijsbergsla. Ik deed er ook nog een verloren stronkje witlof bij. De rode ui is op zich niet strikt noodzakelijk, maar wel een extra smaak. Ik vond dit best een pittige salade die helemaal bij de winter past.



Voor 1 persoon:
- 30g linzen
- 45g bulgur
- 1/2 rode ui
- 10g amandelschaafsel
- 1/2 avocado
- 1 little gem (krop)
- 40g dana blue
- 300 ml groentebouillon
- 1/2 el olijfolie
- 1 tl zwarte balsamicoazijn
- peper en zout

Bereid de bouillon in een pan met deksel. Voeg vervolgens de linzen toe en kook, afgedekt, 25 minuten zachtjes op middelhoog vuur. Voeg na 10 minuten de bulgur toe. Giet daarna als dat nodig is af en laat zonder deksel uitstomen.

Snijd ondertussen de rode ui in fijne halve ringen en meng met de olijfolie op een bakplaat. Bestrooi met het amandelschaafsel en bak 10 minuten in de oven.

Snijd de avocado doormidden, verwijder de pit en snijd het vruchtvlees in blokjes. Snijd de little gem fijn en bewaar de little gem in een saladekom.

Voeg de bulgur, linzen, de avocado en de helft van de dana blue toe aan de saladekom. Breng op smaak met de olijfolie, zwarte balsamicoazijn, peper en zout.

Verdeel de salade over de borden. Verdeel de rode ui en amandelschaafsel erover en garneer met de overige dana blue.

You Might Also Like

0 reacties