Nummer twee en nummer drie

Ik schreef het in mijn design your summer  post, ik wou de tweede van Karl Ove Knausgard lezen. Liefde heet die en is een kloefer om mee te ...

Ik schreef het in mijn design your summer post, ik wou de tweede van Karl Ove Knausgard lezen. Liefde heet die en is een kloefer om mee te nemen op de trein, maar het leest ongelooflijk snel.

En als je zoiets leest als op de foto hieronder dan weet je gewoon dat je verder wil lezen. Nummer twee gaat over de Liefde, de liefde voor Linda, zijn tweede vrouw. Ik denk dat ik het boek op amper tien dagen heb uitgelezen, wat behoorlijk snel is, zeker in vergelijking met het eerste boek toen ik enkel voor het slapengaan las.



Nummer drie heet Zoon en gaat, niet zoals je kan verwachten over de geboorte van zijn zoon, maar terug over zijn kindertijd. Ik denk dat ik zelden zo ontgoocheld was dat mijn trein geen vertraging had.

Nummer vier heb ik voorlopig in mijn boekenkast laten staan. Ik wil ze toch een beetje degusteren. Ik weet dat er mensen zijn die vinden dat het hoofdpersonage wel ongelooflijk veel koffie drinkt en rookt en dat je dus gerust tientallen pagina's kan schrappen. Ik ben het daar niet mee eens. Ik hou van de rustige kadans en vind dat net de charme van deze schrijfstijl.  

You Might Also Like

1 reacties

  1. Het eerste boek vond ik verrukkelijk. Het tweede kostte me iets meer moeite en het duurde dan ook wat langer voor ik aan het derde begon. Ik zit nu halfweg in "Zoon" en vind het schitterend. De manier waarop hij over zijn kindertijd en de relatie met zijn broer, vrienden, moeder en vooral zijn vader schrijft, is subliem.

    BeantwoordenVerwijderen