Eyes wide open

Het geheugen filmt niet, het geheugen maakt foto's Milan Kundera Ik ging de voorlaatste zondag van de fototentoonstelling naar de Si...

Het geheugen filmt niet, het geheugen maakt foto's
Milan Kundera

Ik ging de voorlaatste zondag van de fototentoonstelling naar de Sint-Pietersabdij en nam redelijk wat foto's. Foto's van foto's. De tentoonstelling ging over de invloed van Leica, een fototoestel die het mogelijk maakte om snel foto's te maken en fotografie ook toegankelijk maakte. Heel interessant om parallellen te zien met onze smartphones en de talloze kiekjes die we nemen.

Ik ging er normaal al eerder hier iets over schrijven, maar toen viel mijn telefoon in het water tijdens een concert en werd hij heel stilletjes. Natuurlijk ben ik al die foto's kwijt, hoe vaak heb ik al gedacht dat ik daar iets voor moest instellen? Juist ja. Maar nu ik het citaat tussen mijn concepten vind ben ik toch eens gaan zoeken, wat heb ik ondertussen wel al online gezet of verstuurd. Niet zo bijster veel blijkt uiteindelijk.





You Might Also Like

0 reacties