De stad

Het voorbije weekend stond al even rood omcirkeld in mijn agenda. Ik had een kamer geboekt in Volkshotel in Amsterdam. Ik kon later een goed...

Het voorbije weekend stond al even rood omcirkeld in mijn agenda. Ik had een kamer geboekt in Volkshotel in Amsterdam. Ik kon later een goedkoop Thalys ticket op de kop tikken en zou met de gewone trein terugkeren. Het was met enige tegenzin dat ik vertrok. De emoties van de voorbije week zorgden voor onrust onder de oppervlakte. En mijn telefoon van het werk rinkelde regelmatig met dat project. Ik had weinig voorbereid en ik besloot om het maar op me af te laten komen.


Ik liep de Dam af, al had ik beter de tram genomen zoals de man aan het station me uitlegde. Maar ik had tijd en mijn koffertje was niet zwaar. 

De stad deed haar ding. Ik liet me overhalen en had een fantastisch weekend. Het was stralend weer en ik liep de stad door. Ik ontdekte de plekken die ik online had gevonden, zoals CT Coffeee & Coconuts waar ik me in een zitzak nestelde. Ik kocht knopen in de Albert Cuypstraat en dronk er een biertje op terras. 

Het hotel bleek de perfecte plaats, veel aandacht voor details en een gezellige bar beneden en een terras boven waar ik me telkens nestelde met mijn breiwerk terwijl ik mensen keek en lachte. Ideaal om mijn avond af te sluiten.


You Might Also Like

1 reacties