Alors on danse!

Wie net als ik wel eens een aflevering van Grey's Anatomy heeft gezien, zo een oude aflevering met Meredith en Cristina weet dat er geda...

Wie net als ik wel eens een aflevering van Grey's Anatomy heeft gezien, zo een oude aflevering met Meredith en Cristina weet dat er gedanst moet worden. En waarom!



Het is een beproefd recept en het voorbije techno-op-zondag-seizoen heb ik het meermaals toegepast. Maar de winter is voorbij en ik had nood aan een alternatief. Dus stuurde ik een paar berichtjes de wereld in: we moeten gaan dansen, ga je mee? Ik kreeg een volmondige ja van mijn vroegere partner in crime op de dansvloer en ik ging op zoek naar de opties. Het Gentse nachtleven staat niet stil en ik wou 100% kans op succes, dus geen café waar ook wel eens gedanst wordt, maar echt een party. Dat betekende afwegen, wat zou ze zien zitten en wat niet? Zware beats werden al op voorhand geëlimineerd en ik bezorgde haar een lijstje met opties.

Ze koos er een dag uit die nog een eeuwigheid in de toekomst lag, en toen bleken er plots twee opties op die avond, ik polste bij facebookvrienden die de events blijkbaar kenden en kreeg wat ik wou. "Commercieel maar uitvijsboel" versus "dj is een vriend van mij, funky feestje waar gedanst zal worden."

Met het dichter komen van het afgesproken uur kwam ook de stress. Wat zou ik aandoen? En waarom begonnen die dingen zo laat? Dus viste ik zoals vroeger toch maar een jeans uit de wasmand, al gedragen maar één avondje zou nog wel lukken, een topje en sneakers. Toen ik haar zag zitten aan de bib zag ik dezelfde outfit. Onze topjes zijn iets vrouwelijker misschien, met een boordje kant en wat meer décolleté. We hebben mascara op en we hoeven minder op ons geld te letten als we een drankje willen bestellen. Maar zet ons op de dansvloer en we vergeten de wereld.

En eentje om het af te leren, met een liedje van Tegan & Sara.



Dancing makes you brave!

You Might Also Like

0 reacties