Tout éclate, tout explose!

Tout éclate, tout explose  was het schitterende openingsnummer gisteren in de Handelsbeurs. Ik had het perfecte gezelschap gevonden, hij res...

Tout éclate, tout explose was het schitterende openingsnummer gisteren in de Handelsbeurs. Ik had het perfecte gezelschap gevonden, hij reserveerde een tafeltje in de brasserie en had een das aan. Ik voelde me slightly underdressed in mijn skinny jeans dat kan ik je wel zeggen. Geen glitter, geen bling bij mij, maar ik heb wel gedanst! Van begin tot einde...



Pascale Deweze en Nicolas Rombouts geven toe aan hun idolatrie voor Claude François, geen guilty pleasure, want de man was een ster met flamboyante liveshows, turbulente amoureuze escapades en extreem moeilijk. Pascale kondigde het duidelijk aan: geen soundmix, geen voice of maar gewoon een hommage aan zijn held. Ze speelden nummers uit de periode 65-69, maar lieten zich voor de biss verleiden tot een mix van alle grote hits, waaronder Alexandrie.

De muziek roept bij mij zonder aarzelen de sfeer op van het zuiden. Het bal van de 15de augustus, rosé, lange autoroutes in de zon,... Opnieuw ontdekte ik de schoonheid van die Franse taal en het plezier van te dansen. En ja, die opmerking over de goede conditie van Claude François...



You Might Also Like

0 reacties