Pin it & Make it - 1

Ik weet nog niet goed hoe ik het hele " Pin it & Make it " exact ga aanpakken, Liesellove geeft veel ruimte  in haar blogpost,...

Ik weet nog niet goed hoe ik het hele "Pin it & Make it" exact ga aanpakken, Liesellove geeft veel ruimte in haar blogpost, gewoon er aan beginnen en we zien wel. Want de eis tot consequentie is de dood van elk goed initiatief zoals ze zeggen.

Om mee te beginnen, koos ik deze pin (of eigenlijk ik pinde het omdat het zo'n mooie aflevering is waar ik iets over wilde schrijven. Je merkt, het begint al, dat rule bending...)

Helen van Curious Handmade heeft een podcast en ontwerpt ook patronen. Ze vertelt over haar inspanningen om tot een handgemaakte kleerkast te komen en interviewt regelmatig ook mensen. Ik luister vaak naar podcasts op de trein, niet zelden terwijl ik aan het breien ben.

Deze aflevering vond ik bijzonder interessant omdat het gaat over het kiezen van een woord van het jaar en welke vragen je hierbij kunnen helpen. Ze vertelt ook haar plannen met de podcast voor dit jaar en wil elke maand rond een thema werken, voornamelijk dingen die te maken hebben met haar streven naar een duurzamer leven.

Voor januari koos ze het thema "appreciation of your stash", het is een klassieker bij breiers en naaiers om efkes naar die voorraad te kijken en voornemens te nemen. Niet zelden klinkt dat dan een beetje vies als destashing. Ik ben al jaren lid van een destash-groepje op Ravelry en daar is het gezonde principe dat je bij houdt wat je breit en ook wat binnenkomt. We werken met tags op projecten en zoals bij de goede dieten is zondigen toegestaan. Bij naaiblogs vertaalt zich dat dan meer naar #1in3out bv.

En alles begint met een inventaris natuurlijk. Ik heb de voorbije verlofperiode nieuwe bakken bij Ikea gehaald, doorzichtige zodat ik goed zie wat er in zit en wil daar mijn wol in schikken om op zolder weg te bergen en vooral ook te gaan gebruiken.



Ik maak van de gelegenheid gebruik om de verloren bolletjes (zo die ene voor de zekerheid gekocht om toch niet te weinig te hebben of die uit de koopjesbak gevist om ooit eens een muts mee te breien in een kleur die je toch niet draagt) eruit te halen. Ook degene waarvan ik weet dat ik ze toch niet meer ga gebruiken gaan eruit voor het goede doel. Ik geef deze met plezier aan de breimadammen, ik heb ze al ontmoet op Ravelry bijeenkomsten en weet dat ze mooi werk verrichten. Maar er zijn ook andere initiatieven waar je met je bruikbare overschotjes terecht kan en waar zij magie mee verrichten.

You Might Also Like

0 reacties