Doe maar zwart

Op de eerste zaterdag van de solden beproefde ik mijn geluk met een uitgekiende strategie: 1 winkel deed stockverkoop en daarvoor kwam ik bu...

Op de eerste zaterdag van de solden beproefde ik mijn geluk met een uitgekiende strategie: 1 winkel deed stockverkoop en daarvoor kwam ik buiten. Eens buiten en de gelukshormonen van een nieuwe outfit rijker liep ik een andere winkel binnen. Een lingeriewinkel waar ik al goede dingen van gehoord had. Het was er nog superrustig, zo wat verder in het centrum en nog relatief vroeg op de dag. De verkoopster wees me waar ik mijn maat kon vinden en ik verdween al gauw in het paskotje. "En zeg maar, als ik je kan helpen?", zei ze nog. Ondertussen ging het wat over koetjes en kalfjes en ik haalde er een passende bh uit. "Misschien moet je ook eens iets anders proberen? Met deze kortingen kan je aleens je grenzen wat verleggen..." Ze  had nog een aantal exemplaren in mijn maat uit het rek gehaald en toonde me een pastelkleurig exemplaar met ruffels, ik schudde het hoofd. Nee, snoepjesroze met studs kon me ook niet bekoren. Voor die zwarte wou ik nog een uitzondering maken. "Je zal het zien, die zit zo comfortabel. Het is er zo echt Ć©Ć©n om op een luie zondag je deur mee open te doen..." Ik reageerde wat verrast en dacht dat het misschien de Ć©Ć©n of ander Gentse uitdrukking is die ik nog niet kende. Aangemoedigd ging ze verder: "ja, als je wat voller bent en in mijn geval dan toch, je wordt wat ouder, dan hou je daar beter rekening mee dat je niet zomaar de deur open doet. Of als je zit te chatten met beeld en je ziet jezelf op het scherm, soms wil je toch ook dat je eerst eens in de spiegel had gekeken..." Toen ik het paskotje buiten kwam bekeek ik haar eens goed en ik schatte haar een eind in de vijftig in. Ze had gelijk over het comfort en wie weet, als ik nog eens chat met beeld komt deze wel van pas.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Huh? Zo weird! Ik heb het ook niet helemaal. Bedoelt ze dan dat die bh er zo geweldig uitziet voor je figuur of dat je echt in je bh rondloopt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihi, ik vind het wel grappig die commentaar. Wat ze er ook precies mee wou bedoelen, 't is toch blijven hangen hƩ ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge hebt hem genomen, loopt voortaan de hele tijd in bh rondt, doet per ongeluk zo de voordeur open of chat met beeld.. grappig .. en een tikkeltje wanhopig ??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is vanaf een bepaald leeftijd en/of cupmaat gewoon niet meer geestig om nog zonder bh onder je kleren de deur te openen (of te skypen). Bij mij is dat 's morgen zo ongeveer het eerste wat ik aandoe, na mijn bril, maar als ik echt eens in de living loop te sloddervossen in een floeren joggingbroek en een oud T-shirt en de bel gaat .... PANIEK!!

    BeantwoordenVerwijderen