Curam

Ysolda maakte ook dit jaar een knitworthy collectie. Elke twee weken verscheen een patroon in mijn ravelry mailbox. Accessoires, ideaal om t...

Ysolda maakte ook dit jaar een knitworthy collectie. Elke twee weken verscheen een patroon in mijn ravelry mailbox. Accessoires, ideaal om te breien  om cadeau te doen aan iemand die het waard is om voor te breien. En ja, dat kan ook jezelf zijn.


In Londen koos ik wol voor een aantal patronen uit de collectie. Bij Loop kocht ik twee strengen shelter van Brooklyn Tweed. En ik begon aan Curam, een muts met kabels. 

Elk van de patronen verwijst naar liefde of vriendschap, maar dan telkens in een andere taal. Curam is oud-Iers en komt van het Latijn. Het betekent zoveel als Take care. Voor de bruine had ik in eerste instantie wol te kort.
Dus besloot ik alles uit te trekken en met kleinere naalden te breien. Extra tijd om de wol te voelen en de ideale moment om de fouten recht te zetten. De muts was daardoor wel te laat als verjaardagscadeautje, maar het is ook nog warm voor een muts.
Het bleek een goede beslissing om opnieuw te beginnen, ik kreeg een medium muts uit een streng en had nog wat draad over. Ik gebruikte 3,5 naalden ipv 3,75 maar de stof voelt goed met deze naalden.

De blauwe schoot goed op en het patroon is geweldig, normaal zou ik nooit twee keer na elkaar hetzelfde patroon gebruiken, maar misschien was het wel de Curam gedachte die maakte dat ik er geen probleem mee had. De blauwe ga ik zelf houden, past perfect bij mijn blauwe jas en ik denk dat ik er best ook af en toe aan herinnerd word om goed voor mezelf te zorgen. 

You Might Also Like

0 reacties