In het station

Ik kom de stationshal binnengewandeld, een blik op de schermen om naar het goede spoor te wandelen en dan zie ik ze staan. Een jongen, een m...

Ik kom de stationshal binnengewandeld, een blik op de schermen om naar het goede spoor te wandelen en dan zie ik ze staan. Een jongen, een meisje, begin twintig. Studenten waarschijnlijk. Ze zijn weer terug in de stad en de eerste euforie is al wat gaan liggen.


Hij heft zijn arm op, handpalm naar boven. "Wat wil je dan?," lijkt hij te zeggen. Hij kijkt haar aan maar ik weet niet of hij het ook zegt. Zij kijkt hem niet aan. Ze kijkt naar de grond. Haar schouders stijf, gaat ze huilen? Dan kan hij haar vastpakken en zeggen dat alles wel goed komt. Gaat ze schreeuwen? Hopelijk niet, maar ook dat zou ten minste een reactie zijn. Hij wiebelt op de voeten. Ze moet nu toch iets doen. Hij kan hier niet blijven staan. Er passeren mensen. Maar hij wil niet weg, ziet hij ze dan nog terug? 

You Might Also Like

0 reacties