MMM - update 2

Weekend blijkt synoniem te staan voor gemakkelijke kledij, zeker na een drukke week en zonder plannen. Ik schoot een jeans en t-shirt aan en...

Weekend blijkt synoniem te staan voor gemakkelijke kledij, zeker na een drukke week en zonder plannen. Ik schoot een jeans en t-shirt aan en "gelukkig" was het koud genoeg dat ik op zaterdag er mijn lush cardigan bij aandeed. Op zondag ging de keuze naar een rode trui.


Maandag kwam celery cardigan uit de kast. Ideaal om 's ochtends de koude te verdrijven en de airco te verdragen. Ik droeg een fantastische jurk van People Tree. Echt basic en geschikt voor verschillende gelegenheden.

Dinsdag koos ik voor een jeans en haalde opgelucht adem dat het airelle topje in Nani Iro wel nog goed zat. Misschien was het eerder de bh die me parten speelde?

Woensdag had ik een thuiswerkdag, althans dat was het plan. Op de middag trok ik toch naar Brussel. Het werd een jeans en het triangle bloesje uit Ottobre. Ik naaide ze aan de lopende band, allez, ik heb er drie en er ligt er ook nog eentje geknipt in de kast. Oeps. Dit was in een donker blauw petit pan stofje met witte en rode bloemetjes waarvan ik er later toch maar een aantal meter insloeg met een vrolijke jurk in gedachten.

Donderdag koos ik voor mijn nieuwe leather klokrok van mme Zsazsa en de lush cardigan. Later wisselde ik die nog voor een jeans, t-shirt en mijn owls sweater. Ik had het koud ja, en ik zag in de zaal nog mensen met een trui zitten. Een paar Ijslandmotieven, maar dat zal met de muziek te maken hebben.

Op vrijdag koos ik voor een jeans, een t-shirt en mijn celery cardigan. Het werd een niets-doen-dagje in  huis en toneel 's avonds. Tussendoor was er ook wel tijd voor wat internet en naaien. Maar alles ging ongelooflijk traag, zo hoort dat op die dagen.

Op zaterdag veranderde ik mijn plannen, nestelde me in de zetel met een boek voor school (want binnen een maand heb ik examens). Ik koos voor Anémone van Deer&Doe in het vrolijke wit-zwart stofje. Met panties en t-shirt met lange mouwen. Ik ben tot de vaststelling gekomen dat ik dit rokje minder vaak draag dan ik op voorhand gedacht had en ik weet niet goed waarom.

Zondag koos ik voor een retrojurk die ik onlangs bij Twice voor vier euro kocht. Ik knipte de rok een tiental centimeter korter en veranderde voor de rest niks aan de jurk. Al denk ik dat een vorige eigenaar ook al wijzigingen aan bracht. De jurk heeft een simpel model met een rekker in de taille, zo een model dat ik zelf niet goed durf te maken omdat ik denk dat ik er dikker mee zal uitzien. Als ik het op deze jurk zie valt dat best nog goed mee. Ik droeg er de lush cardigan bij.

Conclusie:
Elke dag één me-made-stuk lijkt te lukken, zonder dat ik al te veel in herhaling moet vallen. De moeilijkste dagen zijn de dagen dat ik kies voor een jeans, hoewel ik toch al een paar bovenstukken heb. Ik moet echt eens een paar t-shirts voor mezelf maken. Wat is er eigenlijk gebeurd met die t-shirts die ik ooit maakte?

You Might Also Like

0 reacties