Lijstjes bis

"Ik ga opnieuw meer koken," zeg ik vastberaden. Ze lacht. Ze weet wie er kookte en wat ik deed als hij er niet was. Opwarmen wat h...

"Ik ga opnieuw meer koken," zeg ik vastberaden. Ze lacht. Ze weet wie er kookte en wat ik deed als hij er niet was. Opwarmen wat hij voorzien had, wat ik vaak durfde vergeten. Iets gaan eten of afhalen of iets laten leveren.

Ik maak opnieuw lijstjes. Ik trek een keukenkast open en ik vind een lege plaats. Ik heb al geleerd om mijn initiële verontwaardiging in te slikken. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik er zelf een andere plaats voor bedacht heb.

Het schap met de keukenboeken oogt leeg. De boeken die ik voor hem kocht maar zelden gebruikt zag worden of zelfs het recensie-exemplaar waar hij mee lachte zijn verdwenen. Logisch, het waren cadeautjes, de keuken was zijn domein. Soms tegen wil en dank, omdat het ook wel eens durft tegen steken om weer maar eens voor eten te zorgen maar veel vaker zijn speeltuin. Weer inspiratie van een youtube-filmpje, bestellingen online of uitzoeken wat nu de correcte Nederlandse term is om daar dan mee naar de slager te trekken.

Ik maak lijstjes, van keukenspullen en ingrediënten. Ik kocht wat nieuwe boeken, die de leegte op de plank vullen en ik neem me voor om ze ook te gaan gebruiken.



You Might Also Like

0 reacties