Ysolda's shawl club - 1/6

Oh my,... wat heb ik hier naar uitgekeken. Ik had gehoopt dat het eerste pakketje voor mijn verjaardag zou arriveren, maar het was nog even ...

Oh my,... wat heb ik hier naar uitgekeken. Ik had gehoopt dat het eerste pakketje voor mijn verjaardag zou arriveren, maar het was nog even wachten. En toen kwam de postman niet tijdens mijn thuiswerkdag en moest ik zelf nog een moment vinden om tot bij de post te raken. Aaargh...


Enfin het leed was snel vergeten, toen ik ging piepen in het pakje. Ik had de spoilers op Ravelry al uitgebreid bekeken en wist dat het er goed uit zag. Schitterende wol en een schitterend patroon, dat ik anders ook meteen zou kopen. Maar misschien nog even snel het principe: Ysolda ontwerpt 6 sjaals voor speciale wol, wol die zij heeft uitgezocht en die speciaal voor haar gemaakt wordt, Britse wol. Om de andere maand krijgen de abonnees een pakje met een patroon en de wol.

Bij dit pakje zat een kaartje met een foto van de schaapjes. De wol werd door Blacker Yarns gesponnen. Het is een mengsel van Soay (een schapenras genoemd naar het gelijknamige eiland, voor wie niet verder klikt), Shetland en alpaca. De sjaal wordt een traditionele driehoek sjaal geïnspireerd door een gebergte, met Shetland en Estse kant en heel veel rechtse steken. Ik smokkelde de streng mee in mijn tas naar huis waar ik in geval van nood op bereidwillige handen zou kunnen rekenen, maar de stoelen waren voldoende en ik wond de streng zonder problemen tot een grote bol.

Het eerste van de zes schema's heb ik al gebreid, de wol voelt fantastisch. Sheepy, warm en voldoende zacht om in weg te kruipen. Over een dikke twee weken zit ik nu in Edinburgh en het is waarschijnlijk onmogelijk om op die korte tijd de sjaal af te hebben. En misschien ook wel te veel gevraagd om het patroon te kunnen blijven breien terwijl ik zit te kletsen. Maar ik kan hem maar moeilijk aan de kant leggen. Mijn hoofd zegt natuurlijk wel om die laatste clue te breien.

You Might Also Like

1 reacties