As we speak

Een van mijn favoriete type postjes die Lilith op haar Tales from the crib zet, vallen onder de noemer "as we speak", bedacht ik m...

Een van mijn favoriete type postjes die Lilith op haar Tales from the crib zet, vallen onder de noemer "as we speak", bedacht ik me deze morgen. Misschien omdat ik me niet meteen herken in de lezersprofielen die ze in haar boek beschrijft. Who knows, who cares...


Zo zag mijn ontbijttafel er vanmorgen uit. Een kommetje muesli met yoghurt, koffie met melk, een glas water en het blogboek.

Ik vermoed dat je in de rechterhoek een breinaald ziet want ik moest een kleinere voor mijn boord zoeken. Ik denk dat ik mij er rap van af ga maken met korte mouwen voor dat truitje. Zo een kind zit toch altijd binnen niet?

Verder op tafel ligt mijn sjaal te blocken. Ik nam die vanochtend mee in de douche. Dat leek me handiger dan hem nat maken in de lavabo. En ondertussen heeft hij al op verschillende plaatsen in de woonruimte gelegen. Ik heb last van mijn schouder, een extra sjaal komt dan wel van pas.

Ik kocht zo geknipt 2 vorige zaterdag op de signeersessie in de Vooruit. Ik las wat mindere commentaren en wou nog eens checken. Ik ben hevig fan van de vele kokers. Lijkt me ideaal voor rondslingerend breiwerk en andere zaken. En hoewel ik me onlangs aan een turnzakje waagde biedt dit patroon ook wel mogelijkheden. Om van de kledingstukken maar te zwijgen. Om mijn kast verder aan te vullen ontbreekt het zeker niet aan ideeën, ik draag tegenwoordig zo vaak bepaalde kleedjes dat ik van een tweede exemplaar ga dromen. 

Vele hemels ligt op mijn nachtkastje en doet verlangen om vroeg te gaan slapen. Het doet ook dromen van hoe ik mijn ticket voor de boekenbeurs best kan benutten.


Deze middag had ik mijn eerste gesprek met de promotor van mijn masterproef. Hij had heel enthousiast op mijn mailtje gereageerd. Maar ik was niet echt voorbereid. Gelukkig ken ik het onderwerp al wel een beetje vanuit mijn job en zo kwamen we tot de nodige onderzoeksvragen. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om wat literatuur uit de universiteitsbibliotheek mee te brengen en naar de vubtiek te gaan. De synopsis heb ik vorig jaar al geblokt maar ik hoop dat de nieuwe versie me helpt om het "drama van vorig jaar", zoals mijn lief het omschrijft te vermijden. Het bespaart me alvast het opzoeken van de wetswijzigingen.

Verder is het cultuurseizoen weer begonnen met een leuke voorstelling vorige vrijdag bij Campo van Stan en Dood Paard. Ik betrap me er op dat ik er nog wel eens aan moet denken achteraf. En afgelopen zaterdag vulde ik alvast wat extra voorstellingen aan de agenda toe. Muziek staat nog steeds op een klein pitje. Ik hoor met moeite nog de radio en het stoort me enorm dat de namen op de affiches die ik aan de vub zie of de cd's die het lief oplegt me weinig zeggen. Hoewel ik het soms wel mooi vind. Op de trein luister ik hoofdzakelijk naar creatieve podcasts. Iemand toevallig tips voor goede muziek podcasts?


You Might Also Like

1 reacties

  1. Oh Vele Hemels, ik kon dat boek opeten, zo heerlijk vond ik het. Wat vind je ervan?

    BeantwoordenVerwijderen