#WIPCrackAway

For English, scroll down Ik had zo veel plezier bij de Lush-Pod-KAL dat ik vrijdagavond een klein rondedansje deed in de zetel toen bleek ...

For English, scroll down

Ik had zo veel plezier bij de Lush-Pod-KAL dat ik vrijdagavond een klein rondedansje deed in de zetel toen bleek dat Louise van KnitBritish Podcast een nieuwe KAL  lanceerde. Dit maal in ander gezelschap van een mij - alweer - onbekende podcast, die toegevoegd wordt aan het abonnement voor treinreizen. De KAL loopt van 15 september tot 15 november en de bedoeling is dat je projecten die je voor 15 september hebt opgezet afwerkt. Je kiest zelf welke projecten en hoeveel projecten. Ondertussen wordt er wat gekletst in beide ravelry groepen en wordt er aangemoedigd.

Ik verzamelde de WIPs (work in progress) en maakte een foto. Sommige zul je ongetwijfeld herkennen van de vorige keer. Veel rood deze keer, zou de herfst daar voor iets tussen zitten.

De Ostrich plume Stole van Veronik Avery is het oudste project, denk ik. Ik kocht de wol op een bobijn op reis in Schotland in 2010 en zette meteen op. Terug thuis kwam er van alles in de plaats en bleek die bobijn misschien niet zo handig. Een tijd terug heb ik al weer eens een poging gedaan, om vast te stellen dat het eigenlijk wel mee valt en best vlot breit. Een kwestie van volhouden dus.

De Flowing lines van Veera Valimaki zijn een soortgelijk verhaal. Eens begonnen, aan de kant gelegd, al terug op gepakt, en weer blijven liggen. Nog een stuk van het lijf en twee mouwen. Moet te doen zijn.

Links zie je Bronntanas van Ysolda, een muts, ik moet nog twee patroonherhalingen en de kroon. Ik vermoed dat deze eerst afgewerkt zal raken. Daaronder zie je de ajour strook van een nieuwe lush cardigan, deze keer voor een vijfjarige die begin november verjaart. Een deadline in de KAL, logisch dat ik er voor zorgde dat deze nog snel opgezet raakte.

Rechts is er de Firth o Forth die ik ook heb opgegeven voor de Edinburgh Yarn Festival KAL, ik wil hem dan aan doen. Ik weet dat ik deze nu niet zal kunnen afwerken, maar ik wil wel al weer begonnen zijn en wat opgeschoten hebben.

 

On top is Ostrich plume Stole by Veronik Avery. I've bought the yarn on a kone on my holiday in Scotland in 2010 and casted on immediately. Life got in the way and it has been ignored for some time. I've picked it up some months ago, realising it was a fun knit after all. And then other projects got my attention, the project page says 50% but I think I'll measure it first. It seems like time to finish this one.

My  Flowing lines by Veera Valimaki is quiet a similar story, a combination of startitis, sorting out stitches and other WIPS. I still need to finish body and sleeves. A tough challenge, but it would be good to get started.

Bronntanas from Ysolda. I've found the perfect match with yarn given by my bf. Last week I cast on after finishing the knitting on my lush. The last red project is a Lush cardigan for my little niece. When knitting my own in the Lush-Pod-KAL I've decided I would knit one for her birthday in the same yarn. She turns five in the beginning of November. So more deadline knitting within this KAL. I've cast on yesterday.

Last project is my Firth o Forth, a longterm project that I have entered in the EYF KAL. I don't plan to finish it during this KAL but I would like to have picked it up and get in the rythm by the end of this KAL, if this makes sense. 

You Might Also Like

0 reacties