UFO: to finish or to frog - 8/12

Die  foto van mijn UFO's  van een aantal blogposts terug blijft leuk om te zien en ook om te kijken wat er ondertussen van terecht gekom...

Die foto van mijn UFO's van een aantal blogposts terug blijft leuk om te zien en ook om te kijken wat er ondertussen van terecht gekomen is. Maar focus vooral op het blauwe, derde rij links. Dat is Amenoato van Rie, een patroon uit Pompommagazine. Ik kocht het tijdschrift in februari toen ik in Edinburgh was en zocht er meteen ook de wol voor. De keuze viel op Shilasdair Luxury, een mengeling van wol, angora, kameel en kasjmier, gesponnen en geverfd op het eiland Skye, in blauw, meer bepaald winter loch. Dat laatste was een beetje noodgedwongen omdat ik dacht 4 strengen nodig te hebben (zelfde aantal meters als het patroon) en Be Inspired maar van een beperkt aantal kleuren zoveel strengen had op het moment dat ik in haar winkel stond. Maar blauw is sowieso een goede keuze omdat het toch bij heel wat van mijn outfits past. Het is blijkbaar wel nogal moeilijk om de kleur exact vast te leggen met mijn telefoon. Het is lichtblauw, beetje denim met een beetje grijs. De eerste foto geeft misschien het beste de kleur weer, maar toch is het een beetje feller, al is de tweede foto te fel.

Het patroon zit fantastisch in elkaar en die diagonale strepen zijn eigenlijk heel leuk om te breien, beetje verstand op nul, maar toch voldoende afwisseling. Logisch bijna dat mijn versie iets langer is geworden. Ik ben sowieso geen al te grote fan van cropped en ik had voldoende wol. Want het lukte me om het lijf te breien en één mouw af te werken met twee strengen.

Voor de afwerking van de tweede mouw heb ik dan maar een nieuwe streng gestart. Ik heb de mouwen iets korter gemaakt dan het patroon vraagt omdat ik zin had in kortere mouwen. Het truitje moet nog geblokt worden en valt iets meer closed fitted uit dan de foto van het model. Ik wou geen rechte zak, maar ik had misschien best wel wat extra steken voorzien beneden om mijn heupen weg te moffelen. De knoopjes ga ik nadien aanzetten. Het onderste krijg ik vermoedelijk niet toe en nu ben ik aan het twijfelen of ik het niet gewoon ga open laten vallen, zonder knoopjes. Enfin, eerst blokken en zien wat dit als resultaat geeft

You Might Also Like

0 reacties