Lush-Pod-KAL

Snikheet en ik zit lapjes te breien. Ja, Ze heeft iets in gang gezet, die Louise Scollay  van Knit British bij mij. Ik ontdekte haar bl...


Snikheet en ik zit lapjes te breien. Ja, Ze heeft iets in gang gezet, die Louise Scollay van Knit British bij mij. Ik ontdekte haar blog eerder dit jaar toen ik mijn reis aan het voorbereiden was. Ze heeft een tijd terug de uitdaging aangegaan om enkel nog met Britse wol te breien en je vindt dus heel veel info hierover op haar blog. Ik volg haar podcasts nu ook al een tijdje. Momenteel is Knitbritish samen met Electric Sheep ongetwijfeld één van mijn favorieten. Sinds de examens heb ik er weer een aantal die ik actief volg, terwijl het daarvoor toch al een paar jaar geleden was dat ik nog naar pakweg de Knitmore girls had geluisterd. En vermoedelijk wordt het lijstje langer want er komt een Lush-Pod-KAL, een knit-along voor de luisteraars van vier podcasts met een safari in Ravelry. Knit.spin.cake, Caithnesscraftcollective en Shinybees zijn de andere drie podcasts. Elk van de podcasters zal twee keer een week the chatter doen en aandacht aan het patroon besteden, telkens met prijzen enzo. 

Dus toen Louise Scollay zo enthousiast over haar Lush cardigan tijdens haar podcast bezig was geweest, vele enthousiaste reacties van luisteraars en er via wat over- en -weer getwitter tussen die podcasters het idee kwam voor een KAL, kon ik niet achterwege blijven. Oké, ik had al langer naar het mooie patroon van Tincanknits zitten kijken, kwijlen en twijfelen. En ik kocht het boek Handmade in the UK bij Ginger Twist toen ik in Edinburgh was. Een heel moeilijke beslissing omdat de andere boeken ook mooi zijn.

Bleef het enige obstakel de keuze voor de wol. In mijn voorraad vond ik Brumes van Phildar (gemaakt in België) en één van de eerste wolletjes die ik kocht. Alleen twijfelde ik aan de kleur, zo die mengeling, ik weet niet. Ik denk dat ik het nu ook niet meer zou mee brengen als ik het in de winkel zie liggen. Maar met solden weet je nooit natuurlijk. 

Eén van de andere deelnemers schreef iets over Artesano DK Bluefaced blend op ebay en voor ik het wist won ik ook een pakketje van die wol. Niet met het idee om er een lush van te breien, maar toen ik de wol te zien kreeg, twijfelde ik toch. Ik won twee kleuren, kleuren die niet meteen samen passen (want het derde dat ik er bij wou gebruiken, won ik niet) en te weinig voor één volwassen kledingstuk, tenzij het een accessoire is. Ik breide een lapje met de rode wol, misschien omdat de lush van Louise ook rood is en de foto van het patroon ook, ik weet het niet. 


Maar de twijfel is er nog steeds. En vandaag is de dag om op te zetten. Vanaf vandaag lopen de 8 weken om een Lush te breien, een volwassen of een kinderversie, dat beslis je zelf. Dus waarom zou je niet mee doen? Meer info via deze link

You Might Also Like

0 reacties