Van tellen en teerlingen

Zo rond kwart voor drie gonsde het vande bedrijvigheid in de school. Kandidaat-tellers op zoek naar het lokaal, hopend dat ze toch nog naar ...

Zo rond kwart voor drie gonsde het vande bedrijvigheid in de school. Kandidaat-tellers op zoek naar het lokaal, hopend dat ze toch nog naar huis konden, gelaten, verhalen van de vorige keer,...





Het eerste pak liet op zich wachten en bleek per toeval mijn stembureau te zijn. De eerste controle kon beginnen: hebben we alle biljetten? De andere twee pakken kwamen nog later. De Brugse poort en nog ergens anders: ongeveer 1600 stembiljetten. 

In tegenstelling tot wat u op het nieuws hebt gehoord ging het vlot. OkƩ, ik heb wel eens verkeerd geteld en er sukkelde al eens een biljet op het verkeerde hoopje. Maar alles klopte uiteindelijk perfect: evenveel biljetten bij de partijen als het totaal etc.

Rond acht uur konden we onze sandwiches eten. En het verslag opstellen. Tegen dan was er al sprake van een trend en bij het thuiskomen kon ik het kopstukkendebat nog zien.



De stemmen zijn geteld, tijd voor gesprekken en echte plannen. Ik ben een beetje stil van het resultaat en kan het niet zo goed snappen. Zoals zovelen ken ik niemand, misschien tijd om de comfortzone te verlaten?

You Might Also Like

2 reacties

  1. Amai, wij hadden er meer dan 2100. Het was 22 h toen we klaar waren (eerste pak kwam pas om 15.30 h toe, laatste om 16.55 h, maar die laatste was wel helemaal in orde). We moesten ook lang wachten om te laten controleren. Gelukkig was alles in orde.

    Ik ben er niet goed van van de uitslag. Gek genoeg ontdek je mensen in je omgeving die ervoor stemmen. Dat moet ook wel, als 1 op 3 het doet. Maar ik snap het niet echt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, wij hadden er meer dan 2100. Het was 22 h toen we klaar waren (eerste pak kwam pas om 15.30 h toe, laatste om 16.55 h, maar die laatste was wel helemaal in orde). We moesten ook lang wachten om te laten controleren. Gelukkig was alles in orde.

    Ik ben er niet goed van van de uitslag. Gek genoeg ontdek je mensen in je omgeving die ervoor stemmen. Dat moet ook wel, als 1 op 3 het doet. Maar ik snap het niet echt.

    BeantwoordenVerwijderen