Groene groenten

Zo 40 dagen zonder vlees en zonder systeem om te registreren dat lukt maar moeilijk. En dat is volledig mijn schuld. Ik ben een luie op dat ...

Zo 40 dagen zonder vlees en zonder systeem om te registreren dat lukt maar moeilijk. En dat is volledig mijn schuld. Ik ben een luie op dat vlak. Ik eet wat ze mij voorschotelen en ik wil niet moeilijk doen. Toen ik bij Dorien deze week las dat halfslachtigheid zwaar onderschat wordt, stelde ik mijn ambities bij en is het streefdoel het gevoelig verhogen van de groenten. En kijk, daar heeft mijn lief toch wel iets binnengehaald dat helemaal mijn ding is: een bokaal waar je zaadjes in doet, 's morgens en 's avonds vult met water en laat leeglopen en je hebt op amper een week scheuten die je zo bij een slaatje kan doen, tussen je boterham stoppen...

Helemaal iets anders dan het velletje keukenpapier met zaadjes. Al lukt het niet met alle kiemen, rucola is te slijmerig naar het schijnt. Bij dille & kamille vind je het nodige gerief om van start te gaan, al zag ik er niet meteen de handige bokaal, wel een systeem met schalen wat me al meteen te ingewikkeld leek. En natuurlijk zijn er ook YouTube filmpjes (zoeken met sprouts) allerhande, maar die bekijkt het lief, ik snoep van de kiemen.

You Might Also Like

0 reacties