Volg de pijl

Maandag start the mystery knit a long van Ysolda. Dan krijgen we de eerste tip. De tweede een week later, etc. Vijf tips in totaal en op het...

Maandag start the mystery knit a long van Ysolda. Dan krijgen we de eerste tip. De tweede een week later, etc. Vijf tips in totaal en op het einde heb je een sjaal gebreid en krijg je het volledige patroon. Ik ben wel een fan van haar ontwerpen maar het is vooral het feit dat er 32 opties zijn dat me het meest intrigeert. Ze volgt het principe van "volg de pijl" uit kinderboeken waarbij de lezer de richting bepaalt. Het wordt trouwens een lace patroon, ideaal om de koude op lenteochtenden weg te houden. Minder ideaal om te breien in examentijd, maar daar passen we nog wel een mouw aan.


Ik zocht wol uit mijn voorraad. De sjaal werd ontworpen voor een kleur, maar twee kan ook. En omdat ik in die dikte weinig opties heb ga ik voor malabrigo sock in tiziano, een restje van mijn celery cardigan en Annell super extra. Ik kocht die ooit met de bedoeling een damson te breien, ook een sjaal van Ysolda.

De kleuren zijn in het echt ietsje feller. Ik probeerde al de naalddikte uit. Mijn voorkeur gaat naar een combinatie van naald 3,5 en 4 omdat de wol toch een ietsje andere dikte heeft en hier kan je het verschil in de overgangen niet voelen. Maar mijn stekenproef klopt niet: 4 steken. Terwijl ik met twee naalden 4 wel de stekenproef haal, alleen voel je dan het verschil in wol in de overgang en is de malabrigo toch iets te los naar mijn goesting. In principe is voor een sjaal de stekenproef niet zo belangrijk, ik zou ook nooit een proeflapje breien maar nu weet je niet wat het eindresultaat zal zijn en dat maakt het toch een beetje spannend. Aangezien het lace is, maak ik me misschien zorgen om niks. Dat valt nog af te wachten.

Ik ben alvast benieuwd naar de eerste tip. Opzetten zal vermoedelijk moeten wachten tot woensdag na mijn examen. Doe je ook mee? Inschrijven kan nog altijd, de groep groeit verder en zit bijna aan de 2000 deelnemers meende ik te begrijpen. En ja, sommige zullen sneller breien, maar ik hou mijn eigen tempo aan.

You Might Also Like

0 reacties