Ingwer

Mijn Duits reikt niet verder dan Wenn komt der Bus? Maar ingwer zit wel in mijn woordenschat. Ingwer zat namelijk in die heerlijke thee die ...

Mijn Duits reikt niet verder dan Wenn komt der Bus? Maar ingwer zit wel in mijn woordenschat. Ingwer zat namelijk in die heerlijke thee die ik dronk in Berlijn. En citroen of limoen en citroengras en honing maar dat ben ik niet zo zeker meer. Ik ben nogal een moeilijke op vlak van thee. Ik haal mijn neus op voor te zoet of te rood of te fruitig of... Dit was een openbaring. Lekker, zoet, pittig... Ik probeerde mijn geluk in een pakje te vinden maar kwam meestal van een kale reis terug. Het duurde even voor ik zelf ging experimenteren, gember, citroen en kardemom zijn grote favorieten als aanvulling bij de earl grey. En eigenlijk is het een zalig gevoel, tijd maken voor thee, al dan niet met iets lekkers bij. Zelfs als je probeert je te concentreren op wetsartikelen. Misschien hebben jullie nog tips? Wat kan er nog bij?


You Might Also Like

2 reacties