What is a weekend

Na een leuk naaiweekend lijkt het wel een retorische vraag... Maar wel een heel toepasselijke, ik werkte colour affection van Veera Valimaki...

Na een leuk naaiweekend lijkt het wel een retorische vraag... Maar wel een heel toepasselijke, ik werkte colour affection van Veera Valimaki, ook wel 100% rain design, af. Ik had het mee om in de zetel bij het kletsen wat verder te doen. Zoals wel meer van haar schitterende shaken brei je enkel rechts en zijn het de kleuren en de korte rijen die het hem doen. Maar saai dat dit wordt op den duur, saai... Zeker als je vijf cm boord nodig hebt. Dus sorry aan iedereen die vroeg wat ik maakte en een zucht kreeg als antwoord. Na miljoenen steekjes ben ik maar wat blij dat ik deze om kan slaan. Het afwerken lukte trouwens maar echt in de zetel na het thuiskomen. 


Ik bestelde een kit bij plucky knitter (plucky feet), heerlijke merino met 10% nylon voor de stevigheid. De kleuren vielen in het echt wat fletser uit, maar Edwardian blue, phantom en afternoon tea vormen What is a weekend. Ik had 28 g afternoon tea over, 4 g Edwardian blue en 11 g phantom (donkerbruin). Ik breide de strepencombinatie 1x meer dan het patroon vroeg en maakte de sjaal zo iets breder. 

You Might Also Like

0 reacties