Van stockverkopen

Ik wil dat al graag eens doen, zo een stockverkoop bij een ontwerper. Maar zou ik dat wel doen? Bij wie? En waarom is dat altijd in Antwerpe...

Ik wil dat al graag eens doen, zo een stockverkoop bij een ontwerper. Maar zou ik dat wel doen? Bij wie? En waarom is dat altijd in Antwerpen? En zou ik dan wel iets vinden? Betaalbaar? Keuzestress en het vooruitzicht op veel volk hielden me tot nog toe tegen. Afgelopen donderdag waagde ik mijn kans bij Jo De Visscher in Gent. Ik heb op de stoffenruilbeurs van de Ijverige wijven een paar stukken van haar stof geruild. Telkens een metertje in een effen kleur maar met structuur. Zo mooi. Ik weet niet of het op de foto tot zijn recht komt, maar echt een stofje naar mijn hart.


Ik had er niet op gerekend maar toevallig zaten bij de couponnetjes nog wat lappen in die stof. De groene is amper groot genoeg voor een detail, een zak ofzo. Zelfs de verkoopster keek wat vragend maar ik knikte beslist. 

En omdat Jo zo'n mooie dingen maakt kwam ik ook thuis met een bloesje, veel te ingewikkeld voor mijn kunnen en het zit goed. Jo blijkt trouwens een heel toffe madam te zijn die helpt beslissen en zelfs durft zeggen dat het misschien te klein is. Bij de stoffen kreeg ik ook nog wasinstructies. 

En zaterdagochtend trok ik naar Nathalie Engels, ook al een Gentse ontwerpster met een stockverkoop. Ik had op voorhand een paar leuke modellen gezien op haar site, maar het zat me niet mee met de maten. Bij de stoffen kon ik wel mijn hartje ophalen. 

En de vraag die me dit weekend bezighoudt: is het de moeite om naar fragile te gaan als je er maar in de namiddag arriveert?

You Might Also Like

0 reacties