Papier

Ik had het al een paar keer gezegd op het functioneringsgesprek. Ik wou wat meer achtergrond, wat meer het grote kader in plaats van snel ie...

Ik had het al een paar keer gezegd op het functioneringsgesprek. Ik wou wat meer achtergrond, wat meer het grote kader in plaats van snel iets opzoeken en losse eindjes aan elkaar knopen. Na veel zoeken werd het een opleiding aan de vub. Een manama sociaal recht met een voorbereidingsprogramma erbij omdat ik geen jurist ben. Lang getwijfeld maar uiteindelijk toch de knopen doorgehakt en allerlei activiteiten teruggeschroefd. Geen naailes, geen groot theaterabonnement, amper drie voorstellingen bij Vooruit, minder gentblogt, allemaal met pijn in het hart.
Het kwam allemaal wat traag op gang, werkstudenten krijgen een gecondenseerd programma. Met een gretigheid waar ik zelf van verschiet neem ik notities in de lessen, in de trein lees ik nog verder en onderlijn. Gewoon met de vrije hand, zoals ik vroeger ook al deed. Het lief noemt me een streber en ik zeg al dingen als "de wet van 71 natuurlijk." Maar het is ook wel confronterend. Het eerste half uur zit ik vaak te geeuwen, mijn lijf durft al eens protesteren en ik had er geen flauw idee van hoe ik aan de opdracht kon beginnen of wat artikel 25 van de arbeidswet was (overschrijden van de arbeidsduur omwille van onvoorziene omstandigheden). Maar de juristen stelden me gerust, ook voor hen was het niet zo simpel en voor ik het wist zat ik mee te discussiëren over arbeidsduur, overloon en inhaalrust. 


Dus als het hier stilletjes wordt, dan heeft dat daar mee te maken. Met mijn gsm kan ik nog wel posten, maar hij blijft toch vaak hangen....

You Might Also Like

2 reacties

  1. Wow, wat moedig, succes!
    Mijn dochter zegt me af en toe dat ik mijn droom moet najagen (bibliothecaris), maar de courage ontbreekt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, nog een VUB-werkstudent!
    Ik doe het voorbereidingsprogramma voor de master taal- en letterkunde Frans. Heel boeiend en leuk, al vervloek ik die studie soms ook wel als er weer eens een activiteit voor moet opgeofferd worden.

    BeantwoordenVerwijderen