Basic

Na de Belgische ravelry meeting dook ik in mijn voorraad. Ik vond de phil light en het bijhorende patronenboekje waar ik die verwachtte. Vol...

Na de Belgische ravelry meeting dook ik in mijn voorraad. Ik vond de phil light en het bijhorende patronenboekje waar ik die verwachtte. Voldoende voor het patroon dat ik in gedachten had, maar daar moest een tweede draad bij. Er moest toch iets zijn dat ik zo kon opzetten, zonder tweede draad, gewoon instant satisfaction. Het patronenboekje legde ik aan de kant, ravelry bracht raad. Uit de modellen gemaakt met phil light kwam regelmatig hetzelfde model naar voren, ook een van Phildar, maar uit de basic reeks (een super boekje met enkel basic modellen voor hem en voor haar, sommige wel wat sterk op elkaar gelijkend moet ik toegeven). Ook hier phil light samen te breien met een andere draad maar ik besloot het zonder te proberen. De keuze viel op een t-shirt met raglan mouwen en een Tunesische nek. Ik volgde braaf het patroon. Ik had wat mijn twijfels bij die mouwen maar al bij al was dat onterecht. Ik haakte zoals het patroon schreef een rij vasten aan de hals, waardoor de rand mooi gelijk is en toch wat steviger. Phil light is heerlijk zacht en mijn enige bekommernis was nog dat ik het pas af zou hebben als het begon te sneeuwen en ik dus op een sneeuwbal zou lijken. Het deed me ook wel denken aan een topje uit de h&m uit mijn studententijd, gekocht in Roeselare toen de winkel daar open ging en ik moest en zou iets vinden. De pluisjes vlogen in het rond toen ik het paste en ik zou nooit toegeven dat het misschien wel prikte. Met deze phil light zal ik dat niet hebben maar het is te doorzichtig om op het blote vel te dragen. Vandaag koos ik de brave sous-pull met rolkraag uit en ik voel me wat meisje. De halsuitsnijding is heel geslaagd vind ik. Net zoals de knoopjes. Ik zocht zes knoopjes. Het werd een combinatie, je weet wel zo uit een niet te missen aanbieding op Etsy of dawanda waarbij je de kleuren niet kan kiezen en hoopt dat 25 knoopjes betekent 5 kleuren van elk ipv 10 roze en 5 paarse. De combinatie van petrol, groen en lichtblauw werkt wel vind ik. En ja ze staan vermoedelijk niet mooi op een gelijke afstand maar wel zo ongeveer. Ik maakte geen knoopsgaatjes maar met dit luchtige breisel in deze wol kan je dat er gewoon doorsteken.

Het patroon zegt drie bollen maar ik had aan ruim anderhalf voldoende. Nu nog uitzoeken wat ik er mee aanvang. Misschien meebreuen met een andere draad voor een truitje of een sjaal...

You Might Also Like

0 reacties