Van Mad men naar Phildar

Vandaag was de eerste dag dat ik mijn Mad men truitje aan deed, met wat twijfels. Mijn lief antwoordde zo enthousiast "tof" dat ik...

Vandaag was de eerste dag dat ik mijn Mad men truitje aan deed, met wat twijfels. Mijn lief antwoordde zo enthousiast "tof" dat ik bijna argwanend werd. Het in elkaar zetten heeft lang geduurd, te lang, wegens een fout, het weer,...

Ik koop de patronenboeken van Phildar meestal met wat vertraging en meestal brei ik ze met andere wol. Ook a lugt hier nog wel een voorraadje... Dus toen ik op de ravelry meeting een patroon uit hetzelfde boek herkende, gingen er wat radertjes aan het draaien...
Ik las het patroon, conteeerde de wol, checkte mijn voorraad, eerst online op ravelry voor ik naar de zolder in de doos ging rommelen. Ik vond nog twee kleuren van phil light, gekocht samen met een minipatronenboekje toen de wol uit kwam. Zelfs dat boekje vond ik zonder te veel zoeken. Ravelry leverde weinig foto's op van andere projecten, maar ik kwam wel op een ander patroon en profiteerde van de regenachtige zondag om op te zetten. Een simpel basis truitje met drie kwart mouwen, enkel in phil light. Het patroon stelde voor om met phil strass light samen te breien maar die glinsterende draad zag ik toch niet zitten.
En maandag trok ik naar Phildar in de Lange Munt om de opties te bekijken. De verkoopster begreep eerst niet waarom ik die glinstering niet zag zitten, veel van de klanten zijn er enthousiast over. Maar met wat overleg kwamen we op phil lambswool als alternatief. Ik ging voor denim en zette vanmorgen op de trein op. Ik ben nog niet helemaal overtuigd van  het effect, al waren er al twee bereidwillige medemensen die het wel oké vonden.
De yarn snob in mij was ook al teleurgesteld: phil lambswool betekent 51% lamswol en 49% synthetisch. Maar ik had het natuurlijk ook aan de prijs kunnen weten, 3,70 euro per 50g. 

Trouwens, in de Phildar in Gent hebben ze nog een stapeltje van het Mad men patronenboek, nu aan 99ct.

You Might Also Like

2 reacties

  1. ik zie dat je aan een trui begonnen ben met phil light, ik zoek het boekje phil light 566 patroon no 03, een gewone rechttoe recht aan trui met één draad gebreid, nu is dit een oud boekje en kan het nergens meer kopen, hebben jullie nog zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen