La famille Victor: Causerie-rok

Ik schreef een artikel voor Het Project over La famille Victor, twee eigenlijk al, maar daar leest u alles over via de link, en ik had me v...

Ik schreef een artikel voor Het Project over La famille Victor, twee eigenlijk al, maar daar leest u alles over via de link, en ik had me voorgenomen om eerst een naaipatroon te testen. Stress, jong, keuzestress, een jurkje, wielertruitje, iets voor een klein meisje of jongetje,...

Het werd de causerie-rok, ik kocht de stof bij De Stoffenkamer, een restje denim. Ik had eerder al de stof in de mot en wou ze gebruiken voor het kleedje uit de les, maar de derde keer dat ik wou checken dat ze er toch nog wel was, moest ik het doen met 1,2m. Een andere dame zag me met de stof en was ook meteen verkocht, maar ik had ze al vast, dus was ik eerst. Ik hoop dat ze nog binnenkomt, want ze is leuk om mee te werken en ik ben zot van de kleur.

Toen ik het artikel schreef was ik nog in twijfel over de knopen, ik koos uiteindelijk om alle knopen in dezelfde kleur te doen. Ik had de rok al een dagje aan, maar die plooi daar ga ik toch nog op moeten pressen of misschien doorstikken? Voor de rest, past de rok perfect, ik hou van de details, het beleg met een restje van de bloes met het kantje, het was een beetje een uitdaging, maar de uitleg was perfect en ik heb die ook strikt gevolgd. En als ik het niet snapte, hielp het tekeningetje mij verder.





You Might Also Like

0 reacties