het systeem

"Mevrouw, kan u toevallig in het systeem zien of deze afdekplaatjes nog in voorraad zijn?" Ik sta aan de kassa met het kartonnetje...

"Mevrouw, kan u toevallig in het systeem zien of deze afdekplaatjes nog in voorraad zijn?" Ik sta aan de kassa met het kartonnetje van de vorige aankoop. Stomweg vergeten een plaatje kopen voor de laatste schakelaars. Wie heeft licht nodig op de trap? Dat kan ze niet en ze verwijst me naar een medewerker. Hij loopt rond met een bakje en scant producten. Ideaal. "Ja,hier" wijst hij naar het rek. Ik schud het hoofd en wijs hem er op dat er enkel witte hangen en ik crèmekleurige zoek. "Het zal het eerste zijn" en hij hangt het op de juiste plaats, maar zoals ik al gecontroleerd heb zijn ze allemaal wit. "De jobstudenten zullen weer bezig geweest zijn, mijn excuses. Ze zullen donderdag of vrijdag bij de levering zitten." Ik loop wat verder naar de verfrayon: twee rekken levis. Primer vinden is geen probleem, kleur kiezen voor het hout is al wat lastiger want lichtgrijs komt in vele tinten. En dan slaat de twijfel toe, ik wijt het aan de keuzestress, dus richt ik me tot een verkoper: "excuseer, wat is het verschil tussen levis muur latex en levis ambiance?" "Het effect," antwoordt de man me. Hij praat traag en lijkt me niet van de rapste.  "Dat begrijp ik niet goed, glanst het ene dan meer?" "Niet als je mat neemt", hij doet teken naar het rek. Daar staat inderdaad de matte verf. Droge humor, het is een kunst en deze mens vindt zich waarschijnlijk plezant. "Maar als ik gewoon wit nodig heb, mag ik dan niet gewoon de goedkoopste nemen? Of moet ik nog ergens rekening mee houden?" "Natuurlijk, daar ga je goed mee zijn." Hij kijkt naar de dozen, ik heb de muur latex tot bij het rek van de ambiance meegenomen en heb de etiketten al nagelezen, maar geen zichtbaar verschil, toch niet voor de amateurverver (trouwens al gemerkt op hoeveel van die producten in de gamma/brico/hubo "professionnal" staat, terwijl de professionele bouwvakkers hun eigen zaken hebben? Wat denken ze dat je als klusser genoegen gaat nemen met een product waar geen professional op staat?"). Het werd dus de muur latex want ook nog eens 5+1l gratis. En ik kan je verzekeren 001 wit is saai om te schilderen. Ja, u leest het goed. Geen marmerwit, geen leliewit... Maar gewoon 001 wit. En het werd ook niet de kamer op het eerste, zoals volgens de planning voorzien en dringend en al, maar de badkamer, waar ook eens mocht geverfd worden, maar wat bijlange na zo dringend niet was. Maar verloren is het zeker niet.

Ik geef toe dat je het op de foto niet zo goed kan zien, steek het op de kwaliteit van de gsm-foto of het feit dat er geen direct licht is in de badkamer, volgens de levisapp is het een lichtbruinachtig. Maar het is wel degelijk gewoon wit. Zondagavond wou ik in mijn enthousiasme nog aan het grijs beginnen, maar blijkt dat ik die ergens in de winkel heb laten staan. Ik zocht het kassaticket en moest vaststellen dat ik de hele keuzestress nog eens mag doorstaan. Niet betaald, gewoon vergeten. Waarschijnlijk aan de kassa. En nee, ik weet niet meer zeker of ik nu zink, tin, nevel, stekelbes,... of nog iets anders wou meenemen.

You Might Also Like

0 reacties