Op zondag

Op zondag doen wij niet van blote benen , daar zit geen enkele religieuze schroomheid voor aan de grondslag, nee verre van, want zelfs het r...

Op zondag doen wij niet van blote benen, daar zit geen enkele religieuze schroomheid voor aan de grondslag, nee verre van, want zelfs het rusten op de zevende dag wordt soms opzij geschoven. Al twee zondagen ben ik in de weer, niet steeds even productief, ik geef het toe. Maar toch...

 Het plafond in de living moet er na maanden negeren aan geloven.
Dit zijn mijn instrumenten, elektrisch schuren gaat vlotter, maar mijn armspieren protesteren de tweede dag altijd even hard. En er wordt wat afgevloekt wat niet voor publicatie vatbaar is. Ik vraag me ook de meest existentiële vragen af, zoals wanneer komen die planchetten uit de jaren tachtig terug in de mode. Gyproc is inderdaad gemakkelijk, maar die voegen vullen is een rotklus. Het ziet er al beter uit, even glad als mijn benen, stelde ik mijn lief gerust, maar ja, mijn benen zijn ook niet overal even glad, dus ik stel voor dat je de stoppels maar negeert als je in de living binnenkomt.
En dan de frustratie op het einde, niet tot boven geraken in de lichtstraat, ondanks de stelling. Volgend weekend maar eens een ladder bij de buren lenen? Ik wil in elk geval schilderen en ook wel behangpapier bij de zusters Priem gaan kiezen, zo voor één muur. Iets bleeks met een onopvallend motief, ik googlede al eens om mijn lief te overtuigen, maar de zoekmachine zei koppig: "bedoelt u "retro wit behangpapier met opvallend motief".

You Might Also Like

2 reacties

  1. Pff, courage!
    Behangpapier van bij Priem ja, als ik in Gent ben moet ik daar altijd even passeren om te kwijlen voor de vitrine :-).

    BeantwoordenVerwijderen