Notes Van Katoen

Gewoon wat gedachtes, dingen die nu door mijn hoofd schieten, onvolledig per definitie. "Moh, ik dacht dat jij groter bent." "...

Gewoon wat gedachtes, dingen die nu door mijn hoofd schieten, onvolledig per definitie.

"Moh, ik dacht dat jij groter bent." "Ik dacht dat jij kleiner was". Eloleo en Veetje zien elkaar voor het eerst in het echt. Dit was misschien wel de grappigste. Maar ik had even goed andere soortgelijke gesprekken kunnen opschrijven, want vele mensen zagen elkaar voor het eerst in het echt. Ze kennen wel het gezicht van de foto's op de blog en de blognaam, maar dan niet de echte naam zo grappig.

"Jij bent toch patricia?" Het overkwam me ook twee keer. Een keer wist ik meteen wie het was en bezorgde ze me een tip voor een mogelijk nieuwe naaimachine. De tweede keer viel ik echt uit de lucht, ook al kende ik haar gezicht. In mijn hoofd heet ze Merel, ook al zei ze een andere naam toen ze zich voorstelde. Spijtig dat we niet langer konden kletsen, maar er was zo veel...

Er waren ook mensen waarvan ik hun blog niet kende, maar wie ik toch vrolijk een praatje deed, zoals .tonBouton. omdat de rij aan de drankjes in het MIAT zo lang was, mijn reader is wat meer gevuld geraakt.

"Wij kennen elkaar al." "Ja, van gisteren." en van alle kleintjes die ik ooit las.

"Heb jij niet in T. op school gezeten?" Ja, dus, zij kende mij van zien, ik haar niet.

"Omg, weet je wie ik hier gezien heb? i., ze had wel haar dochtertje niet bij, maar ik heb die nog nooit in het echt gezien. Ik was echt zo..." "En je hebt gegild? Ze heeft er iets van gezegd op haar twitter." Sorry Missy N., ik moest er echt om lachen.

"Nog iets voor in je gezellig huisje..." Creakir vond nog breinaalden en wol voor de breihoek die ik klaar zette voor KnitFlanders, een privilege om alvast eens door de wol te gaan (niks gekocht trouwens).

"Moet je eigenlijk zwanger zijn voor zo een fragile kleed?"

"Maar weet je, die is van bij ons. Ze schreef onlangs iets over familie in Brugge." Heel veel aangespoelde West-Vlamingen, en nee, je hoort dat niet steeds, maar soms moest ik een beetje zoeken wat ik nu kon praten. Ik moet natuurlijk ook vermelden dat er ongelooflijk veel vraag was naar een Antoinette in volwassen maten.

"Paspel? dat is zo voor er tussen..." In de restjeshoek had je meteen alle ideeën samen, van "ken ik niet", naar "nog nooit uitgeprobeerd" en meteen de tip om het bij polkadotjes op te zoeken tot "pokkeduur in de Veritas, hier sla ik mijn slag".

"Wacht, mijn boek." "Ja, uw boek". De vrouw had bijna haar boek laten liggen in de cafetaria. Ze kon er niet mee lachen dat ik haar woorden herhaalde (ik was een beetje uitgelaten denk ik) en was zo meteen het enige zure gezicht dat ik gezien heb.

"Oh, kijk eens meisje, zo leuk, knoopjes om uit te kiezen. Heb je zin om dat te doen?" "Nee", zei ze heel beslist en ik dacht dat ik dat ook beter zou denken maar ik kon er niet aan weerstaan.



Ik ben ook bezweken in het Van Katoen kraam, het eerste wat ik vast had, was een zelfmaakpakketje want ik had de dumplings in mijn reader gezien en aan zo'n slabbetje wil ik me ook wel wagen.

Net zoals bij de Beer "ah ja, ideaal om een tussenstop te maken met de trein" waar ik het bruine retrostofje voor een a-lijntje en de blauwe madeliefjes kocht. Blauw met witte bolletjes bij Koekepeertje, een klassieker en nog blauw met rode bloemen uit de restjeshoek, net zoals de ritsen en paspel. Gekocht na mijn shift.

Niet op de foto, een strook blauwe stof uit de ikeawinkel uit de restjeshoek waar ik een broek voor een tweejarige uit kan halen. In haar lievelingskleur, van tante pizza.

En natuurlijk ook een hele hoop andere mensen die ik niet vermeld heb, jullie maakten het tot een hele toffe dag. Dank daarvoor.

You Might Also Like

8 reacties

  1. yep, een aangespoelde, ik beken ;-) Of een kolonist misschien, want wees nu eerlijk, Gent wij hebben dat toch gewoon stiekem bezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is het tofste blogbericht dat ik tot nu toe gelezen heb over VK (en ik heb er echt al veel gelezen). 't Was ook mijn meest hilarische moment van de dag :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De brei- en haakclub voelde zich op Van Katoen onmiddellijk thuis! Een heerlijk retroplekje was het, met her en der wol en naaldjes (ik vond zelfs een antieke knopenhaak tussen de haaknaalden, vroeger werden de rijen knoopjes van bottines daarmee dichtgemaakt). Dit smaakt naar meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha! Schitterend bericht en nogmaals merci voor het aangename gezelschap en de hulp!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Merel, ja, zo had ik ook nog wel willen heten :-) Aan die Kelly hangen zo veel connotaties...

    En er was inderdaad zo veel! Soms wist ik niet waar eerst kijken.
    Die Antoinette in volwassen maten zie ik ook wel zitten. Allez, onder andere. Maar ik zal maar eerst wat rokjes maken.

    Merci voor uw bericht, dat maakt het nagenieten extra fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij zat waarschijnlijk aan het tafeltje voor de verkoop van de patronen? Dat stukje over Spiegelstiksels komt me namelijk heel bekend voor... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En hier heb ik jouw blogje dus gevonden! Geweldig die VK notes.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat stukje van pokkeduur in de veritas heb ik precies ook in het echt gehoord ;-)

    BeantwoordenVerwijderen