Kikker leest. En ik ook (soms toch)

Oh, zo leuk vind ik dat plan . Kikker en Kikker zijn op zoek naar lezers die hun favoriete citaat uit hun favoriet boek willen delen. Ik ben...

Oh, zo leuk vind ik dat plan. Kikker en Kikker zijn op zoek naar lezers die hun favoriete citaat uit hun favoriet boek willen delen. Ik ben serieus onder de indruk van het hele verhaal en hoe het in beeld is gebracht.




Ik heb me ook ingeschreven, al staat lezen weeral op een laag vuurtje. Het laatste boek dateert van een maand geleden. The witch of Portobello van Paul Coelho. Ik kwam het tegen in mijn zoektocht naar 100% Berlijn, ja alle dozen met boeken staan nog onder mijn bed, eentje staat in de badkamer onder de lavabo. Maar het leek me de ideale compagnon naar Berlijn. Op het vliegtuig want ik wou enkel handbagage mee en dan zijn breinaalden toch een beetje lastig en ook nadat het liefje al weer vertrokken was. Het boek leest vlot en ik was benieuwd naar de ontknoping. En dat is een beetje tegengevallen, om al meteen de clou te vertellen. Het ligt misschien aan mij, het boek krijgt best wel goede kritiek. Maar het einde had voor mij net iets meer mogen zijn.


Het boek gaat over religie en vrouwelijkheid. Het hoofdpersonage Athena (de heks of toch niet?) leren we enkel door derden kennen, een journalist, haar moeder, haar leraar,... Ze kan mensen warm maken om anders naar zichzelf en de wereld te kijken. En dat loopt wat uit de hand. Je krijgt natuurlijk niet haar verhaal, wel hoe de anderen het beleefd hebben en hoe zij er naar kijken. Dus kan het al eens tegenstrijdig zijn, wordt al eens aan haar goede bedoelingen getwijfeld,...

You Might Also Like

2 reacties

  1. O,zoveel enthousiasme, dat doet deugd! Ook fijn om al een boekentipje te lezen, ondanks het einde. Ik las de zahir enkele jaren geleden en vond die toen wel de moeite. Al herinner ik me niets meer van het einde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joehoe, welkom bij de kikkerclub. Wordt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen