#wijvenweek: guilty pleasures & kleine kantjes

Voor deze ging ik bij mijn lief te rade. Hij heeft me de voorbije maanden vaker dan me lief is vanuit mijn minst goede kant gezien. Hij antw...

Voor deze ging ik bij mijn lief te rade. Hij heeft me de voorbije maanden vaker dan me lief is vanuit mijn minst goede kant gezien. Hij antwoordde spontaan: “eten, jij kan ongegeneerd een zak chips opeten en daarbij drie glazen wijn drinken.” Ik protesteerde, maar eigenlijk heeft hij wel gelijk. Noem een stad of regio waar ik geweest ben en ik zal je vertellen wat ik daar gegeten heb en waar. En bij uitbreiding kan je dat ook koppelen aan studiedagen en andere professionele events. Ik wil me daar niet schuldig over voelen. Ik heb de wetenschap trouwens aan mijn kant, er zijn studies die aantonen dat deprivatie zelfs generaties kan overgedragen worden. Ik kan dat misschien ook meteen inroepen voor het tweede guilty pleasure waar hij mee kwam opdraven: mijn verzamelwoede. Stof, wol, boeken, cd’s,… ik wil ze hebben en ik kan er moeilijk afstand van doen. Maar er wordt aan gewerkt, met pijn in het hart verdwijnen tastbare herinneringen naar het containerpark om plaats te maken voor nieuwe. Ik ben niet zo sociaal en mijn zelfvertrouwen is soms ver te zoeken, maar er wordt aan gewerkt. Echt waar. En soms wordt het wel draaglijk na een dagje pyjama-zitten. Gelukkig ben ik een kei in cederen, ongegeneerd en zonder moeite. En ik heb nog steeds geen nieuwjaarskaartjes gestuurd dit jaar, ik vond de adressen niet en ik wist niet wat geschreven.

En terwijl ik verder lees door mijn reader, ideaal als ontspanning, maar zoals Pharailde al zei, niet ideaal als je nog moet schrijven, vul ik het lijstje verder aan, met een paar links, en probeer ik ook te reageren, zodat iedereen veel "trek het je niet aan-reacties krijgt, zoals de organisatoren beloofd hebben. Dus:
* mr Darcy kan me ook krijgen.
* Ik kan ook jaloers zijn op bekende bloggers met vele volgers of mensen die een pluim krijgen voor dingen waar ik ook goed in ben.
* hoe kon ik ze vergeten bij de verzamelwoede? Al is het nog lang geen 60, ik kan wel met meer dan één paar tegelijk thuis komen.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Haha, dat van die nieuwjaarskaartjes :-) Idem hier. Het was nochtans wel de bedoeling om er te schrijven. Maar kijk, het is alweer midden maart, misschien volgend jaar beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook zo, ik weet over eender welke godvergeten of wereldberoemde plek waar ik ooit was wat ik er gegeten heb. En ik weet wie er mij op mijn bijna mislukte verjaardag in het Parkkaffee opvrolijkte met lekkers;-)

    BeantwoordenVerwijderen