It's all in a word

Ik heb mijn weerstand ten opzichte van leggings al een tijdje opgegeven, maar groot was mijn verbazing toen ik opmerkte dat er zoiets bestaa...

Ik heb mijn weerstand ten opzichte van leggings al een tijdje opgegeven, maar groot was mijn verbazing toen ik opmerkte dat er zoiets bestaat als treggings. Ik had namelijk een mail gekregen met een ongelooflijke aanbieding van mijn postorderbedrijf die me voor het eerst sinds jaren zelfs geen catalogus meer gunt, en waarom zouden ze aangezien ik toch op het net aan het zoeken ben gegaan. Treggings dus, de afbeelding deed me denken aan de combinatie training en legging. Oei, training. Daar heb ik toch ook een paar lagereschooltrauma's aan overgehouden, maar het blijkt niet training maar trousers te zijn. Ik lees zelfs dat het zakjes en een rits heeft net als een broek. Maar waarom noemen we het dan geen broek? Nee, het is een als broek draagbare legging, ik heb het zelf niet verzonnen. Ja, soms ben ik ook een slecht wijf.
En het wordt al helemaal zot als er ook jeggings blijken te bestaan, met de j van jeans. En voor zover nog mogelijk wordt mijn hele modegevoel compleet onderuit gehaald, de hele discussie dateert al van 2010. So what's next? Waar maken we ons in 2011 druk om? Ik bestel alvast een paar leggings.



oh, en wacht, bij deze ook een warme oproep aan de meisjes en dames: als je een kort jurkje of rokje aandoet, zorg dan aub voor een legging of panties waar je niet door kunt kijken en liefst ook donkere want vleeskleurige, beige en lichtgrijze die zo wat doorzichtig zijn komen nogal snel vulgair over. Ja, dan heb ik het over u, mevrouw die vrijdag voor me naar het werk liep. Trouwens, het was te warm voor al leggings te dragen.

Edit: volgens mijn lief zijn vleeskleurige leggings super in en loop ik dus verschrikkelijk achter. Maar dat bewijst mijn punt: wat hij bedoelt is nude, niet vleeskleurig, een subtiel verschil. En trouwens: dit seizoen is het camel (en als je dat in kousen koopt, dan koop je dezelfde als mijn grootmoeder vroeger deed, ik wil maar zeggen, je kiest beter een camel cardigan of rok).

You Might Also Like

1 reacties

  1. Straks halen ze de skibroeken van de jaren '80 weer boven. That'll be the day!

    Ik zag laatst in een winkel het woord 'jegging' staan. Ik dacht: da's een typfout. So not, zo blijkt nu. Dank zij jou ben ik weer up to date, waarvoor dank :-)

    BeantwoordenVerwijderen