Ondertussen bij de tandarts

"Ik heb deze morgen mijn botten uit de kast gehaald en ik heb echt zin om mijn zomerkleren op te bergen. Het zal nu toch wel niet meer ...

"Ik heb deze morgen mijn botten uit de kast gehaald en ik heb echt zin om mijn zomerkleren op te bergen. Het zal nu toch wel niet meer gebeuren."
"Heb jij dat een aparte kleerkast? Bij mij hangt alles samen in één kast."

Het was een welgekomen intermezzo terwijl de verdoving begon te werken. Gelukkig kletsen ze niet voortdurend.

De nieuwe tandartsassistente houdt ook de zuigslang vast en beantwoordt tussendoor de telefoon. Ze knijpt ook in mijn schouder en knipoogt als ik het lastig krijg. En ze reikt de draad en naald aan.

Drie vullingen werden vernieuwd. Allemaal wit en nieuw.

Drie maal verdoving. Aan de linkerbovenkant.

Veel uitleg en veel vragen of het nog ging. Mijn tandarts is echt heel lief. Maar het blijft een rotjob. En soms doet het prikken pijn.

Een wrikken langs alle kanten. Natuurlijk zat die goed vast en natuurlijk had die een rare kronkel, die ik dan weer wel leek te voelen.

Mijn wijsheidstand is er uit, hij kan niet langer duwen tegen de rest van mijn tanden. Volgende week de draadjes. Nu wat pijnstillers.


En achteraf ben ik zelf botten gaan kopen. Maar eerst naar de apotheek.

You Might Also Like

0 reacties