1993

Na de terreur van 20 jaar Nevermind en 20 jaar Ten en twintig jaar The Black Album dacht ik dat het ergste geleden was, maar nee, iemand von...

Na de terreur van 20 jaar Nevermind en 20 jaar Ten en twintig jaar The Black Album dacht ik dat het ergste geleden was, maar nee, iemand vond het nodig om deze week te zeggen dat de studenten die dit academiejaar beginnen in 1993 geboren zijn. Ik zou het moeten weten, mijn zusje is er één van, maar zo zijn de cijfers een harde waarheid.

En toch weet ik nog dat gevoel van die eerste week. Het zou eindelijk gebeuren, maar eigenlijk was er nog met moeite les en de Veldstraat is ook maar een namiddag interessant, zeker als je beseft dat je nog moet eten en uitgaan en vooral cursussen kopen. En dus daag je braaf op bij onthaalmomenten en laat je eens met je lachen omdat je het eigenlijk ook niet weet, zo in de grote stad. Je helpt zelfs een vriendin die zich heeft laten wijsmaken dat ze moet koken voor het praesidium. En je gaat gewillig in op die uitnodiging voor een kotfuif, al haal je de schouders op als ze met haar Antwerpse accent het maar een dode boel vindt en dus het einde van haar kotfuif niet haalt. En degene die je maar een trut vindt op de cursusverkoop valt best wel mee.

You Might Also Like

2 reacties

  1. Niks te sorry, ik vind het nog altijd een leuk gevoel als ze zijn aangekomen, zo bruisend en spannend, maar ik ben ook blij dat ik niet meer één van hen ben

    BeantwoordenVerwijderen