Recensies

Stress, jong. Ik ga recensies schrijven voor Het Project en ik was natuurlijk razend enthousiast. Al van bij de eerste namen, maar nu komt ...

Stress, jong. Ik ga recensies schrijven voor Het Project en ik was natuurlijk razend enthousiast. Al van bij de eerste namen, maar nu komt het dichter. Je hebt mensen die iets goed vinden omdat hun favoriete recensent het goed vindt, of gewoon omdat het zo in hun krant staat. Ik ben zo niet. Ik lees eigenlijk zelden recensies. Van cd's gebeurt het al eens en weet ik ondertussen dat de Knack en ik meestal wel op de zelfde lijn zitten. Maar concerten, nee, die ga ik niet systematisch lezen. Al ben ik wel eens curieus. En haal ik nadien meestal mijn schouders op. Ik vond het beter of slechter. Maar zelden hetzelfde.

Het ergste zijn de groepen die ik niet of minder goed ken. Ik weet dat er fans in de zaal zitten en zij willen ook een deftige mening horen. Dus ben ik aan het blokken, zo je wil. Muziek leren kennen van wie ik niet ken en cd's herbeluisteren van de andere. Angus en Julia Stone zijn er zo twee van. Naar het schijnt palmden ze het Koninklijk Cirkus in, maar zo een persbericht moet dat schrijven natuurlijk. Dus staat het hier al heel de middag op en ik vind het zo goed. Je hebt er geen gedacht van...

You Might Also Like

0 reacties