Nooitvanzeleven

Nooit had ik gedacht dat er iets beter kon zijn aan Ingelmunster dan Gent. En toch, b. klaagde over de belgerinkel -actie. Geen enkele wink...

Nooit had ik gedacht dat er iets beter kon zijn aan Ingelmunster dan Gent. En toch, b. klaagde over de belgerinkel-actie. Geen enkele winkel in Gent doet mee. Nu zeg ik ook geen nee tegen zo een mooie poncho en bij het zien van de lijst van winkels in Ingelmunster werd ik al helemaal enthousiast. Ik moet al serieus mijn best doen om een winkel te bedenken die er niet op staat. Alleen er geraken kan nog een probleem worden.

Maar ook hier niet getreurd, op mijn thuiswerkdag besloot ik een kleine pauze in te lassen. Ik nam mijn fiets en reed naar de supermarkt voor een paar kleine boodschappen. Aan het onthaal moest men mij teleurstellen de spaarkaarten waren nog niet binnen.

Ik ging een beetje tegen beter weten in ook maar eens binnen bij de buren en daar lagen ze gewoon aan de kassa te blinken. “Of ik wel met de fiets was?” wou ze nog weten, want ze hadden al zeurpotten gekregen. “Mensen die met de auto kwamen winkelen en dan een fiets wouden winnen omdat ze zoveel fietsen.” De mensen achter mij in de rij lachten luid mee.

Ik trok mijn stoute schoenen aan en ging toch een stempel vragen in de eerste winkel, en nee, die was ook nog niet geleverd ofzo. Boehoe… dus nu komt het erop aan om af en toe toch thuis te kunnen werken of frietjes te gaan eten, want ook daar krijg je stempels.

Met een beetje plannen en geluk moet het me wel lukken om er ook te hebben voor die lieve mensen die mijn dozen met keukenspullen bij houden, denk ik.

You Might Also Like

4 reacties

  1. Ik had al gedacht van met de fiets in Destelbergen te gaan shoppen. Maar dan moet ik nog een adres hebben in Destelbergen ook, want om zo'n poncho te kunnen bestellen moet ge uw postnummer ingeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik winkel in Ingelmunster. Als je een poncho wil, geef een gil, ik bezorg wel een volle kaart. (Fietsen is hier een geliefde bezigheid en alle dagen hebben we toch brood nodig!)

    Greetz

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @tazke Bedankt zeg! Ik denk wel dat ik er zonder problemen aan ga geraken. Het zal vooral kwestie zijn van er aan te denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij zaten na de eerste dag al aan 3 stempels! De dochter is laaiend enthousiast want dit jaar is het aan haar. Ze kan haast niet wachten tot het regent om te gaan piknikken. De jongste spruit heeft vorig jaar de knalrode fietstassen gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen