Niet toegelaten op de trein?

De man op de trein had een baby’tje mee. In volle ochtendspits. Hij had enkel een rugzak bij en het kind. Geen maxicosi en dat leek bij een ...

De man op de trein had een baby’tje mee. In volle ochtendspits. Hij had enkel een rugzak bij en het kind. Geen maxicosi en dat leek bij een aantal vrouwen voor verwarring te zorgen. Ik hoorde ze allerlei opmerkingen formuleren. Hij had het kind even neergelegd op de zetel tegenover mij terwijl hij zijn jas uitdeed. Het baby’tje lag ondertussen muisstil, nog wat wennen aan de omgeving en voor het durfde bewegen had de papa het al weer vast. Misschien kon het ook nog niet rollen, ik ben daar zelf niet zo een expert in. Hij deed het zijn jasje af, zocht zijn tijdschrift en met het kind in zijn armen las hij een artikel over muziek ofzo. Ik beeld me in dat hij even hard als ik probeerde om de commentaar van de vrouwen te negeren. Ze durfden het ten slotte niet in zijn gezicht te zeggen en er was eigenlijk geen reden tot commentaar. Het kind was muisstil, trok alleen wat gezichten van het zonlicht dat binnenviel, ik deed de verduistering wat naar beneden. Het werd alleen nog even spannend toen zijn gsm uit zijn jas viel tot onder zijn zetel. Ik kon er net bij, maar iemand anders was ook al klaar om een handje toe te steken en de gsm op te rapen. En terwijl ik aan het typen ben, vraag ik me af waarom ik dit allemaal vertel. Misschien omdat dat hele mannen-vrouwen-gedoe op sommige vlakken toch wel voorbijgestreefd is. Oké, hij had geen maxicosi bij en geen pampertas, maar ongetwijfeld zat dat allemaal (behalve die maxicosi dan, tenzij die in opblaasbaar formaat zouden bestaan, flauw, ja) in die rugzak.

You Might Also Like

1 reacties

  1. Stel je voor zeg, een vader die zelf op zijn kleintje let. Tsss ;o)

    BeantwoordenVerwijderen