Rood met witte stippen

Maar in diezelfde helse week waren wij ook op verplaatsing. Het past perfect in mijn huidig nomadisch bestaan. Het Lief had een rood koffer...

Maar in diezelfde helse week waren wij ook op verplaatsing. Het past perfect in mijn huidig nomadisch bestaan. Het Lief had een rood koffertje bij en op zondag, toen waarschijnlijk heel bloggend Vlaanderen naar buiten trok om te genieten van het mooie lenteweer, vroeg ik hem of hij wou gaan wandelen. Ik had er zelf niet zo'n zin in maar het leek me iets om die dag te doen. Al leek het me wel nog koud en eigenlijk wou ik liever binnen blijven. Hij lachte eens luid en dat was dan ook weer geregeld.


Ik besloot om het rode koffertje open te doen en haalde de voorbereiding boven. Ik las de instructies uit de Knipmode, zuchtte eens diep dat ik mijn grote knipboek niet bij had (maar ik zou zelfs niet weten in welke doos ik moet zoeken) en las het nog eens opnieuw en nog eens. Ja, ik had een A-lijn-rokje van het internet kunnen plukken, maar ik had mijn zinnen gezet op een zwierig rokje met zakjes uit het februari-nummer. Ik heb iets dergelijks in het lichtpaars, het kleur stoort me een beetje, het model is fantastisch (maar dan zonder die vervelende elastiek).

Dus ik zou ook wel vinden wat rimpelen wil zeggen, zeker? Het lukte zelfs om de voor- en achterpanden er aan te bevestigen en tussen het naaigerief dat het Lief had meegebracht ontdekte ik ook een blinde rits. Weliswaar te lang, maar ik besloot ze er toch in te zetten. Zo kon ik al eens passen en bleek mijn vrees dat het rokje te klein zou zijn gelukkig ongegrond.

Daarna verdween het rode met witte stippen stofje weer in de zak. Een beetje spijtig misschien maar ook ideaal om rustig na te denken over waar ik was blijven steken.



Ondertussen zit er al een andere, kortere en rode rits in.


Maar voor die belegstukjes heb ik toch hulp ingeroepen.

You Might Also Like

3 reacties

  1. Ik vraag mij bij deze af hoeveel tijd erover zal gaan vooraleer ik dit kan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat de zomer maar komen, lekker flaneren door Gent ik zie het zo al voor me

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! En zo zomers!

    BeantwoordenVerwijderen